Back in business - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Sarah Drenth - WaarBenJij.nu Back in business - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Sarah Drenth - WaarBenJij.nu

Back in business

Door: Sarah

Blijf op de hoogte en volg Sarah

14 Januari 2011 | Kenia, Kisumu

Poehee, dat was me het weekje wel!

AFgelopen vrijdagavond en zaterdagochtend hebben we doorgebracht in Ligega, de rural place, met de ouders van Bente, wat erg leuk was, as usual.

Op de weg terug hebben we één van de thuisgeplaatste jongetjes, Rasto, bezocht. HIj was altijd een hele lieve jongen, en het was dan ook best lastig om te zien dat hij erg gesloten was.
Op een gegevne moment gingen Bente en ik een stukje met hem lopen en toen werd ie wel wat opener, maar we krijgen de indruk dat hij, hoewel hij te eten krijgt en naar school gaat, behoorlijk verwaarloosd wordt.. Was dus wel weer even heftig!

Zondag zijn we met z'n allen naar Kibuye market geweest, Oost-AFrika's 2e grootste markt, wat erg leuk was en waar we weer behoorlijk wat khanga's (wikkeldoeken) hebben ingeslagen, onder andere als souvenirs, haha!

's Avonds was het Bente's ouders laatste avond en dat was jammer, maar ook wel weer fijn. Niet omdat die ouders nou zo vervelend waren, maar dan kun je weer lekker ongestoord je eigen ding doen..

EN dat deden we dan ook, maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag hebben we vol goede moed wiskunde en engelsles gegeven op de Non Formal Education, wat behoorlijk zwaar, maar ook wel weer uitdagend was. Veel kinderen, een aantalw eet niet hoe ze moeten schrijven, dus ondanks het taalprobleem (ze spreken bijna allemaal maar ee heel klein beetje engels), warne we toch erg druk met communiceren, haha!

Dinsdag heeft Bente de dag in Agape doorgebracht, wat naar haar zeggen niet echt leuk was, en donderdag ben ik anar Agape gegaan, wat ook best even heftig was..
We moesten namelijk in kleine groepjes praten over 'vergeving'. En hoewel Brian echt zijn best deed in het Engels, maakte hij toch een fout. HIj zei dochter in plaats van zoon. Er verscheen een kleine glimlach op mijn gezicht en hij was helemaal van streek. HIj was namelijk net zijn levensverhaal aan het vertellen enw aarom hij zijn vader niet kon vergeven, en hoe haal je het dan in je domme blonde hoofd om te gaan lachen?

Natuurlijk balde ik er erg van, want Brian is een erg leuke jongen met wie ik vanaf het begin erg goed contact heb gehad, en ik wilde dat niet om zoiets verpestte. Dus ik heb hem mijn verontschuldigingen aangeboden, goed uitgelegd waarom ik nou precies lachte en het was, toen ik aan het eind van de middag weer wegging, wel wat beter, maar ik hoop dat als we zaterdag daar weer komen dat alles dan weer goed is..

Goed, Pandipieri probeert dus weer back in business te komen, maar alles is ngo heel onzeker, het kan prima zijn dat ze na januari alsnog mensen moeten ontslaan die nu nog niet ontslagen zijn, dus mensen 'vechten' echt voor hun plekkie. Het straatjongenshuis is nog niet open, maar de school voor de kids uit de community dus al wel, en er zijn alw eer jongens gebracht die in de steek zijn gelaten door hun ouders en nu dus een onderkomen zoeken, dus het kan zomaar zijn dat vanaf volgende week de eerste jongens binnendruppelen in Nyalenda (Waar ik best wel naar uitkijk!)

Vandaag gaan we de twee nieuwe vrijwilligsters van de bus halen. ZIj zullen ook in Nyalenda verblijven, en het zijn 2 nederlandse meiden. dat is dus best wel spannend, want we hebben geen idee of het leuke meiden zijn (alhoewel wordt gezegd van wel).

Goed, ik ga nog eventjes foto's online zetten!

Tot volgende week!


de foto's zijn te vinden op mijn hyves (saarrrrie.hyves.nl), facebook en picasa http://picasaweb.google.com/101290323486289681818/Kenia?feat=directlink


  • 14 Januari 2011 - 13:05

    Riette:

    Jeej ik ben de eerste die reageert!
    Wat balen dat het zo verkeerd overkwam op Brian, ik hoop dat hij het begrijpt en je vergeeft..

    Voor de rest wederom een leuk reisverslag en ik ben benieuwd hoe de Nederlandse meiden zijn!

    Veel liefs!

  • 14 Januari 2011 - 16:32

    Gonnie RutteErkelens:

    Hoi Sarah, Ik heb net uitgebreid je foto's bekeken. Een leuke bezigheid met al die regen hier in Nederland (dat mis je niet, he?), me even lekker verplaatst in jouw wereld. Tsjonge, wat zie je een hoop en wat maak je een hoop mee. Fantastisch, die hippo's!! Van je moeder hoorde ik ook goeie berichten over jou. Ik wens je een goeie 2 helft!
    Hartelijke groeten van Gonnie

  • 17 Januari 2011 - 08:31

    Wilma:

    Hoi Saar,
    Sorry, gisteren lukte het niet meer om je verslag te lezen... Fijn dat het gewone leven weer wat is begonnen en jullie weer aan de slag kunnen met jullie bijdrage leveren. En jaa... dan kom je soms dingen tegen die niet altijd handig over komen en dan weer goed gemaakt moeten worden. En ik weet dat jij dat goed kunt!! Ik ben benieuwd maar ik denk dat je contact met Brian wel weer goed wordt. We zijn allemaal mensen nietwaar? Liefs mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Kisumu

Vrijwilligerswerk in Kisumu

Recente Reisverslagen:

10 Maart 2011

Home sweet home

06 Maart 2011

Een laatste berichtje uit Kisumu

28 Februari 2011

sorrry

14 Februari 2011

Mamsie

06 Februari 2011

Hoppa!
Sarah

Actief sinds 04 Juli 2010
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 36149

Voorgaande reizen:

07 April 2015 - 17 Mei 2015

Ghana - onderzoek

15 September 2010 - 09 Maart 2011

Vrijwilligerswerk in Kisumu

Landen bezocht: