Vrolijk kerstfeest - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Sarah Drenth - WaarBenJij.nu Vrolijk kerstfeest - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Sarah Drenth - WaarBenJij.nu

Vrolijk kerstfeest

Door: Sarah

Blijf op de hoogte en volg Sarah

24 December 2010 | Kenia, Kisumu

En dan staat Kerstmis voor de deur. Natuurlijk is Kerstmis hier heel anders, de geboorte van Jezus staat centraal, en de kerstman kennen ze wel, maar er is natuurlijk geen geld voor cadeautjes, dus, geloven in die man? No way. Gelukkig had de kerk voor hun kerstspelen wel elektriciteit nodig, dus vandaag (kerstavond) en morgen zullen we genieten van elektriciteit! Erg fijn om weer es lekker muziek te luisteren, en vannacht gaan we de hele nacht Glee kijken (is het plan) met de familie! En morgennacht gaan we weer een ander feestje bouwen, haha!

Ik zal jullie eerst maar even bijpraten over de ontwikkelingen van afgelopen week. Vrijdagavond wilden we gaan poolen, maar kwamen nergens lege pooltafels tegen, dus twee tuskers (bij elkaar 1 liter bier) later kwamen we ongedane zaken terug in Nyalenda.
Zaterdagavond zijn we de straat opgeweest met Felix, de jongen die zelf ooit straatjongen is geweest en nu met de huidige straatjongens in gesprek gaat. Dat was echt een super te gekke ervaring. Want, zoals Bente en ik hier al achter kwamen, de jongens zijn echt gewoon jongens. Ja, oké, de meeste zitten wel aan de drugs en zijn dus vaak stoned of high, maar de jongste jongetjes zijn zo lief en aanhankelijk. Het blijft toch heel bijzonder om dat te zien.
Maandag hebben we eigenlijk de hele dag op Agape doorgebracht, wat erg leuk was! Alhoewel de strenge christelijkheid weer eens duidelijk merkbaar was toen we muziek wilde spelen, want de meeste liedjes worden dan afgekeurd. En dat zijn juist de liedjes die de jongens zo leuk vinden.. Erg jammer!
De dinsdag brachten we vrij saai door, lekker niks doen, een beetje je mail checken, kletsen en nep-haar kopen! Want woensdag begon Benter (mijn zus) weer aan het vlechten van mijn haar, maar deze keer met bruin, lang nephaar daarin verweven. Donderdagmiddag was het dan eindelijk af en ik ga nu als een blanke African mama door het leven, haha!
Vanochtend ben ik even naar Agape geweest, waar we morgen ook nog een cake gaan langsbrengen voor kerst, en daarna gaan we naar een kerstfeestje van de eigenaars van Agape, erg lieve mensen. Na de lunch heeft Bente een kip geslacht, wat ze doodeng vond, maar wat echt wel heel bijzonder is. En hoewel ik het zelf ook supereng vond, wil ik het echt zelf nog wel eens doen, want ik kom hier natuurlijk ook om mee te leven, en al die mensen hier hebben wel eens een kip geslacht!

Ik ga nog eventjes van de elektriciteit genieten en dan lekker bij Sarah en Margriet eten, met onze gastfamilie en hun familie, dus een leuk feestje wordt het wel!


Tot volgende week! (Alhoewel ik dan in Ligega ben en niet weet of ik wel een weblog kan posten…)

Enne. Een zalig kerstfeest allemaal!



p.s. Omdat ik al mijn fotoruimte al heb opgebruikt: Ook ik heb nu een picasa webalbum waar jullie foto's kunnen kijken, en natuurlijk zijn op mijn hyves altijd foto';s te vinden!


Picasa: http://picasaweb.google.com/101290323486289681818/Kenia?feat=directlink

Hyves: www.saarrrrie.hyves.nl

  • 24 December 2010 - 14:41

    Hermijntje:

    merry christmas zussie
    & de pepernoten komen eraan
    xxxxx

  • 24 December 2010 - 14:46

    Annette:

    Hallo Sarah en Bente

    een hele fijne en bijzondere kerst voor jullie. En Sarah, wat zie je er mooi uit als blanke afrikaanse vrouw.
    Geniet maar lekker, ook van de KIP.

    Groetjes Annette

  • 24 December 2010 - 15:59

    Ariena:

    Sarah,
    Geniet van deze bijzondere kerst!
    Lieve groetjes.

  • 24 December 2010 - 16:12

    Eline:

    Jij ook fijne kerstdagen!
    en wooh, dat bruine haar is wennen zeg! De kleur is wel leuk, maar ik denk toch dat ik je met korter haar leuker vindt. Je moet gewoon niet teveel veranderen daar joh, straks herken ik je niet eens meer als je weer in Tiel bent ;)

  • 24 December 2010 - 18:21

    Wilma:

    Tjonge dat is een heel ander gezicht, wel wennen hoor. We zullen beppe en pake morgen de foto'slaten zien, ze zullen wel schrikken. Dag en fijne kerstdagen, we bellen nog, groetjes voor jullie allemaal!
    Liefs

  • 27 December 2010 - 18:45

    Esther:

    Hoi Sarah,
    Al je verslagen lees ik met grote aandacht en stel me erbij voor dat ik over een paar weken bij je zal zijn in Kenia. De reis komt nu echt dichterbij en ik heb er heel veel zin in en vind het geweldig al zoveel van je belevenissen te hebben gelezen.
    groetjes!

  • 27 December 2010 - 20:07

    Kim:

    Hey Sarah,

    Geweldig om je verhalen te lezen!
    Ik heb vorig jaar 6 maanden in Nyalenda vertoefd via J&M
    Ik heb ook een berichtje op bente´s weblog achter gelaten.......volgens mij perongeluk bij haar eerste verhaal.........ik zou graag een keer met jullie in contact komen over het verhaal van het `verdwenen`geld.........

    Ik wens jullie alvast een gave keniaanse jaarwisseling toe! En zou je de hele familie hetzelfde van me willen toe wensen?!

    Groet Kim
    kimerens1@live.nl

  • 01 Januari 2011 - 12:37

    Jan:

    Hi Sarah,

    Een gelukkig nieuwjaar en veel heil en zegen.
    Wens je veel mooie en leerzame avonturen in de tweede helft in Kenya toe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Kisumu

Vrijwilligerswerk in Kisumu

Recente Reisverslagen:

10 Maart 2011

Home sweet home

06 Maart 2011

Een laatste berichtje uit Kisumu

28 Februari 2011

sorrry

14 Februari 2011

Mamsie

06 Februari 2011

Hoppa!
Sarah

Actief sinds 04 Juli 2010
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 36167

Voorgaande reizen:

07 April 2015 - 17 Mei 2015

Ghana - onderzoek

15 September 2010 - 09 Maart 2011

Vrijwilligerswerk in Kisumu

Landen bezocht: