Supa Supa - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Sarah Drenth - WaarBenJij.nu Supa Supa - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Sarah Drenth - WaarBenJij.nu

Supa Supa

Door: Sarah

Blijf op de hoogte en volg Sarah

03 December 2010 | Kenia, Kisumu

Hello lieve vriendjes, vriendinnetjes, familie en andere geïnteresseerden,

Ten eerste wil ik jullie bedanken voor het nog steeds trouw volgen van mijn weblogs, die veels te lang zijn en vast ook niet altijd interessant, dus ik vind het echt leuk dat jullie nog zo geïnteresseerd zijn.. (Hopelijk zijn het nu niet maar 5 mensen die dit lezen, maa rik hoor regelmatig dat veel mensen op de hoogte zijn van mijn doen en latenJ)

De afgelopen week was een heel ontspannen niks-te-doen-week. Bente en ik gingen namelijk op vakantie. Donderdag en vrijdag hebben we erg nuttig besteed met wassen, inpakken, voorbereiden op vertrek en een vieze appeltaart bakken. Vrijdag was onze zus (alias Lenya) jarig, ze werd 21. We hadden leuke oorbellen voor haar gekocht op de maasai markt (en natuurlijk ook voor mezelf, ik ben tegenwoordig into de lange oorbellen). Vrijdag prikte Francisca (alias Sisi) een 2e gaatje in mijn orgen, met een speld (!), maar ondanks goed schoonhouden waren ze maandag zo ontstoken en pijnlijk dat ik ze weer laat dichtgroeien.

Zaterdagochtend stonden we vroeg op en namen na een korte stop bij de supermarkt om geld te halen (want het was een dure vakantie) een tuktuk naar het busstation. Vanaf daar stapte ik in de meest heerlijke bus ever NOT. Natuurlijk hadden Bente en ik te laat geboekt, dus ik zat midden achterin, de meest hobbelige plek, en Bente zat helemaal voorin tussen de wagenzieke mensen. Eenmaal in Nakuru was ik dan ook erg blij om in onze auto te stappen.
We werden opgehaald door Floviance, een meisje dat ik ontmoet heb toen ik in juli ook in Kenia op vakantie was. Zij liep toen stage bij Maji Moto Camp voor haar opleiding toerisme en haar rural place is in een dorpje naast Kisumu. Zij ging nu weer met ons mee naar Maji Moto, dat was erg gezellig. Ze verwacht ook eind december in Kisumu te zijn, dus misschien gaan we dan een keertje stappen.

Na een hele dag reizen kwamen we in de namiddag dan eindelijk aan in Maji Moto Camp, een tentenkamp vlakbij de Masai Mara, te midden van de middle of nowhere. Het verschilt zoveel van Kisumu, dit is Afrika wat je kent uit de Lion King. We bevonden ons in de Rift Valley, een vallei waar het droog is, zanderig, en waar zich dus vele beesten bevinden.

Zondag gingen we dan ook vroeg (5 uur) weg om de ochtend en middag in het park te zijn. Het was supervet, we hebben veel olifanten gezien en ook veel giraffen. Het leukste was eigenlijk gewoon op de bank te staan en dan lekker door het dak van de auto met je haren in de wind.
’s Avonds gingen we naar de hot springs, waar de naam maji moto (heet water) vandaan komt. Dat was, net zoals de vorige keer, een superervaring.

Maandag hebben we eigenlijk niet veel gedaan, ik heb mijn reisdagboek braaf bijgewerkt, maar verder hebben we niet veel gedaan. En ’s avonds natuurlijk lekker gebadderd.
Dinsdag deden we ’s ochtends weer vrij weinig, we speelden spelletjes met de crew, wat erg gezellig was. Na wat relaxen en muziek luisteren gingen we met Sankale, het hoofd van het kamp, naar een manyatta. Dat is een soort klein dorpje waar één familie woont. Bij deze waren het 2 broers met hun in totaal 18 vrouwen. Elke vrouw heeft haar eigen ieniemienie huisje waar zij met haar kindjes woont. Dan heb je in het midden een soort hok waar de dieren ’s nachts zijn, want overdag trekken ze met de maasai naar de waterbron en eten onderweg. Het was echt bijzonder om in zo’n huisje binnen te gaan, maar ook dat de man in zijn eentje een groter bed heeft dan de vrouw samen met de kids. ’s Avonds maakten ze op de traditionele manier het vuur aan en natuurlijk genoten we weer, voor de laatste keer, van de hot springs. Woensdag gingen we alweer naa rhuis, helaas, maar na een lange, lange rit was het erg fijn om weer thuis te zijn.
Donderdag regelden we dat we komende woensdag nacht straatwerk mogen doen en ’s avonds aten we bij Margriet en Sarah met wie we zondag Sinterklaas zullen vieren en voor wie we nu dan ook prachtige surprises aan het maken zijn, waar ik snel mee verder moet!
Tot volgende week,
Dikke kus!

  • 03 December 2010 - 15:07

    Eline:

    Yeeeah Saar is into lange oorbellen, whoehoeee!
    En oh my god, een extra gaatje erbij met een speld, baaah!
    Ik zit nu trouwens in Utrecht, heb even pauze dus ging je blog maar lezen,
    fijn dat je zo hebt genoten van je vakantie. Op safari gaan en het 'Lion King' Afrika zien; dat wil ik ook wel,
    de rest niet haha!
    Veel plezier nog daar, geniet van Sinterklaas, ik ga straks de sneeuw weer in.
    Dikke kus en mis me!

  • 03 December 2010 - 17:18

    Hermijntje:

    Vond je het niet superleuk om weer op die plek te lopen waar je ook met ons hebt gelopen enzo?
    En in die warme brondinges, dat onze 'uitgevallen haren bijvoorbeeld' daar nog indrijven...
    Hahaha, en op die 2e foto van jou, dat wij daar ook hebben gezeten..
    Ik mis je best een beetje hoor!
    En ben jaloers op het warme weer
    ijskoud hierooo
    Bel je snel weer!
    kussie

  • 04 December 2010 - 07:36

    Annette:

    Hallo Sarah

    wat een prachtige beschrtijving weer. Ik lees al je verhalen. Met de verhalen van Bente krijgen we zo een kompleet beeld. Super foto's.
    Lekkere sinterklaas en ik kijk uit naar januari.
    Groetjes Annette

  • 04 December 2010 - 07:55

    Ariena:

    Leuk zo'n vakantie tijdens je "vakantie"
    Wat maak je veel mee, geen wonder dat de blogs zo lang zijn. Ik lees ze allemaal met veel plezier. Vind het heel knap wat je daar allemaal doet.
    Veel plezier met Sinterklaas en ik kijk nu al weer uit naar je volgende berichtje.
    Lieve groeten Ariena

  • 04 December 2010 - 21:40

    Danielle:

    Heej,

    Wat een super leuke verhalen weer:) ik zal even voor je kijken of ik de films heb;)
    Hier gaat het allemaal goed, wel heel erg koud. Ben blij als ik volgende week in Londen zit (daar is het ook koud, maar goed).
    Nog veel plezier daar:)

    (L)

  • 05 December 2010 - 12:19

    Nelleke (blondie):

    Hoi meissie, blijf vooral schrijven, ik geniet ervan. Maar ook van die mooie foto's. Jij nog een mooie tijd daar in dat verre Afrika. Dikke pakkerd

  • 05 December 2010 - 14:06

    Ina De Raad:


    wat een fijne vakantie zo midden tussen de grote dieren.Zo ook hoe andere vrouwen leven met hun man,daar is het gewoon,niet in Nederland.
    Dan de act met je oorbellen, is het ontstoken lelletje weer in orde?
    dat zal wel.
    leuk je verslagen te lezen, geef niet altijd reactie. Prettige sint met je pappie. hi,ha!

  • 05 December 2010 - 14:51

    Dia:

    Leuk die verslagen. Blijf je volgen. Het weer is in iedergeval beter! Geniet maar van dit weekend.
    Groetjes Dia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Kisumu

Vrijwilligerswerk in Kisumu

Recente Reisverslagen:

10 Maart 2011

Home sweet home

06 Maart 2011

Een laatste berichtje uit Kisumu

28 Februari 2011

sorrry

14 Februari 2011

Mamsie

06 Februari 2011

Hoppa!
Sarah

Actief sinds 04 Juli 2010
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 36170

Voorgaande reizen:

07 April 2015 - 17 Mei 2015

Ghana - onderzoek

15 September 2010 - 09 Maart 2011

Vrijwilligerswerk in Kisumu

Landen bezocht: