Alweeeeer - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Sarah Drenth - WaarBenJij.nu Alweeeeer - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Sarah Drenth - WaarBenJij.nu

Alweeeeer

Door: Sarah

Blijf op de hoogte en volg Sarah

17 Oktober 2010 | Kenia, Kisumu

Omdat ik toch wil blijven vasthouden aan het elke week updaten, en dat waarschijnlijk elke maandag (of elk weekend) het beste uitkomt, plaats ik vandaag maar weer een weblog, zodat ik niet op donderdag naar het internetcafé hoef, maar volgend weekend pas weer!

Ten eerste heb ik goed nieuws voor alle mensen die zich onnodig zorgen maakten: We hebben weer elektriciteit!

Ik geniet met volle teugen van mijn muziek, het licht 's nachts en de tv van de jongens.

Vrijdag aten we lekker frietjes:D:D:D:D dat was erg leuk en gisteren dan weer ugali, maar hij was niet eens zo heel vies.

Verder ben ik, zoals altijd, weer lekker veel aan het nadenken over van alles en nog wat, zoals de belangrijke issue: vrienden.
Doordat ik hier nog niet echt een vriendschap heb opgebouwd, en ook nog niet echt potentiële slachtoffers heb ontmoet, haha, realiseer ik me hoeveel waarde ik hecht aan al mijn vrienden in Nederland. Niet alleen de echt goede vrienden die je door en door kennen, maar juist ook de vrienden met wie je lol trapt en leuke dingen doet. Want natuurlijk, het gastgezin is superlief, maar ik heb maar met eentje, Evelyn, echt zoiets van: gooh, met jou zou ik wel naar de film willen.
Gelukkig heb ik dan Bente nog, maar om ALLE leuke dingen met haar te doen, is ook weer zo veel. D
En mijn andere "zus" Benter, met haar krijg ik wel steeds leuker contact (vooral tijdens het vlechten van mijn haar), dus misschien dat ik met haar ook nog wel iets leuks zou willen doen.
Het enige probleem is dan vaak dat je in nederland rustig zegt: kom, we gaan nu nara de film, maar dat de mensen hier daar toch een paar keer goed over moeten nadenken ivm geld. En ja, ik vind het geen probleem om te betalen, maar als je dat elke keer moet doen, dan wordt het wel een beetje raar.
En natuurlijk kun je ook gewoon een spelletje doen, maar op de een of andere manier is het ook leuk om een keer samen te gaan eten, of inderdaad naar de film..

Dat zijn een beetje de dingen waar je dan tegen aanloopt en over na gaat denken. Binnenkort (wss over 2 of 3 of misschien zelfs 4) weken gaan we een keertje stappen. Daar heb ik echt zin in, misschien ontmoet ik dan wel weer andere leuke mensen.

Goed. Ik ga er weer een eind aan breien, veel nieuws is er natuurlijk niet:)

Ik denk aan jullie!

  • 19 Oktober 2010 - 16:13

    Maaike:

    hoi sarah en bente

    wat leuk om jullie verhalen te lezen! En fijn te weten dat jullie er nog zijn als wij ook komen! wij vertrekken 12jan richting Afrika en hebben ook voor het project pandipieri gekozen.. Wij zijn nog druk bezig met de voorbereiding hebben jullie nog tips?!

    Tot januari!
    gretzzz maaike

  • 22 Oktober 2010 - 14:10

    Mieke:

    Hoi Sarah,
    wat leuk om je verhaal te lezen, ik ben vorig jaar van feb tot mei in Kisumu geweest, heb een super tijd daar gehad. Leuk om de foto's te zien en zeker om de dames te zien van de familie. Wens jullie veel succes met het project, geniet ervan!
    Ben benieuwd wat je van het 'stappen' daar vindt!!
    Doe je de groetjes aan de familie van me?
    Groet, Mieke van Bussel
    's-Hertogenbosch

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Kisumu

Vrijwilligerswerk in Kisumu

Recente Reisverslagen:

10 Maart 2011

Home sweet home

06 Maart 2011

Een laatste berichtje uit Kisumu

28 Februari 2011

sorrry

14 Februari 2011

Mamsie

06 Februari 2011

Hoppa!
Sarah

Actief sinds 04 Juli 2010
Verslag gelezen: 68
Totaal aantal bezoekers 36149

Voorgaande reizen:

07 April 2015 - 17 Mei 2015

Ghana - onderzoek

15 September 2010 - 09 Maart 2011

Vrijwilligerswerk in Kisumu

Landen bezocht: