Cape coast - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Sarah Drenth - WaarBenJij.nu Cape coast - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Sarah Drenth - WaarBenJij.nu

Cape coast

Door: Sarah

Blijf op de hoogte en volg Sarah

11 April 2015 | Ghana, Cape Coast

Hoi allemaal,

Na een paar dagen is het dan al mijn verjaardag! Dag 1 was een drama, want vanwege vertraging moesten we een sprintje trekken op Madrid, met een twijfelachtige uitkomst: zouden we überhaupt wel n Accra aankomen die dag?
Uiteindelijk kwam alles goed en landden we rond 8 in Accra, waar het ongelofelijk warm, benauwd en klam was. 1 van onze reisgenotjes waas haar tas kwijt, door de gehaaste overstap was die niet meegekomen naar Ghana. (Inmiddels wel terecht hoor!). Dus na een uur wachten, zoeken en informeren, op naar het hostel met onze pick-up. Dachten we. Maar wat bleek, het hostel had geen pick up geregeld, hoewel we dat wel hadden verwacht. Ach ja, dan maar zelf iets regelen!
Alles goed en wel waren we dan in het hostel, waar het veels te warm was om te slapen. Met de twee ventilators op volle kracht, zweetten we ons alsnog een ongeluk. Ik denk dat dat ook de reden was dat ik de volgende dag om half 6 al wakker was..
Die dag gingen we de stad in om: een simkaart te regelen, te pinnen en voor Zoë en Inge een bus te rgelen, zij gingen namelijk op weg naar het Noorden, diezelfde middag nog! Ik zou eigenlijk ook die dag naar Cape Coast gaan, maar ik had het wel naar mijn zin in het hostel, dus ik besloot dat een dagje uit te stellen! De volgende dag ben ik heerlijk loom (wel weer om 6 uur) opgestaan.. Zelfs je tandenpoetsen levert zweet op! Eind van de middag vertrok ik dan met een tro-tro (voor de kenners: een mini-bus die wordt volgepropt), maar wel met airco, naar Cape Coast, waar ik aankwam in een prachtig hostel, direct aan het strand.
Ik maakte de fout om daar mijn avondeten te nuttigen, wat een stuk duurder is (minimaal 5 eu) dan dat bij een kraampje aan de straat (ongeveer 1 tot 2 euro)! De volgende dag lekker in de stad gewandeld, als lunch rijst met een ei gegeten en als avondeten noodles met ei en ui en prei! Jamjam, erg goedkoop uit. Helaas moesten er natuurlijk biertjes worden gedronken op mijn verjaardag om 12 uur, en ook de biertjes in het hostel zijn aan de dure kant.. Dus budgetwise moet ik hier toch een beetje oppassen hahaha!
'S avonds dus mijn vejaardag gevierd, bij voorbaat, en mijn gebarentaal die ik in Kenia had opgepikt weer verbeterd, er was namelijk een jongen (nouja, misschien wel man, want hij was 26) die doof was! Erg leerzaam!
Vandaag, mijn verjaardag, is mijn relaxdagje, lekker aan het strand in de zon! Ten minste, zo had ik het me voorgesteld, maar het is erg bewolkt! Dus misschien ga ik zo toch weer even de stad verkennen haha! Het belangrijkste vandaag is gelukt: ik heb met pake en beppe (mijn Friese opa en oma) geskypet! Dat was echt heel leuk!

Ik ga even bedenken wat de planen voor vandaag nu worden, nu het weer mijn relax plan verstoort, en dan horen jullie dat de volgende keer!!

Groetjes!

  • 11 April 2015 - 23:14

    Wilma:

    Klinkt allemaal goed! Hoe bevalt het om alles in je eentje te ondernemen? Liefs mama

Tags: Ghana, coast

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sarah

Actief sinds 04 Juli 2010
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 36137

Voorgaande reizen:

07 April 2015 - 17 Mei 2015

Ghana - onderzoek

15 September 2010 - 09 Maart 2011

Vrijwilligerswerk in Kisumu

Landen bezocht: