Busua, ontspanning en start - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Sarah Drenth - WaarBenJij.nu Busua, ontspanning en start - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Sarah Drenth - WaarBenJij.nu

Busua, ontspanning en start

Door: Sarah

Blijf op de hoogte en volg Sarah

21 April 2015 | Ghana, Cape Coast

Haai,

Dan is het ineens alweer 10 dagen geleden dat ik wat geschreven heb! Heb het wel willen doen, maar het kwam er elke keer niet van! Mijn verjaardag zelf was erg leuk, uiteindelijk nog met leuke mensen tot een uur of 3 's nachts zitten borrelen. Zondag had ik een plan (al weet ik niet meer wat), maar kwam ik leuke mensen tegen, met wie ik tot 4 uur 's middags heb zitten kletsen en gegeten, waardoor ik die dag alleen maar ben gaan pinnen (oké, in dat warme weer hier is dat ook echt wel een hele onderneming!).
Maandag ben ik rustig mijn spulletjes in gaan pakken, heb ik mijn koffertje 'gedumpt' bij het hotel waar we voor het onderzoek zouden zitten en heb ik lekker mijn boekjes gelezen! Maar dinsdag was het dan zo ver: Op naar Busua, waar het strand mooi zou zijn, de golven fijn en de sfeer geweldig!
na een 5 uur durende onderneming (tro-tro (busje) in, trotro uit, trotro in trotro uit en dan nog een gedeelde taxi) was ik dan eindelijk bij het dorp van bestemming. Maar het viel me alles tegen.. Ik heb verschillende hotels/lodges bezocht, en uiteindelijk vond ik ze allemaal te duur. De enige goedkope vertrouwde ik voor geen cent.
Na een uur ronddwalen, ben ik in 'Dadson's lodge' gaan zitten, wat verder prima was. en was ik even heel verdrietig. Ik voelde me eenzaam en wilde het liefst zo snel mogelijk terug naar Nederland. Nadat ik met JP geskypet had voelde ik me alweer een stuk beter! Hij had natuurlijk gezegd dat als het echt zo rot was ik toch morgen weer weg kon gaan, en dat het allemaal heus wel meeviel, en dat ik gewoon mijn tranen af moest drogen en naar het strand moest gaan om te eten. Dus dat deed ik braaf (wel pas na een uur ofzo), en inderdaad. Toen ik daar aan dat prachtige strand zat, met een lekker bordje eten en wat te drinken voor me, voelde ik me een stuk beter. Ik raakte al snel aan de praat met andere gasten, een paar Ghanese mannen, de serveerster (Suzie) en nog een Italiaan (die een beetje te veel op had)! Het was een gezellige avond, maar vanwege mijn vermoeiende reis besloot ik wel lekker vroeg naar bed te gaan.
De volgende dag besloot ik te verhuizen naar een ander 'resort', omdat dat een stuk sfeervoller en gezelliger was. Dus hup, backpack op de rug en gaan! Daar aangekomen kwam gelijk Frankie the Juiceman naar me toe, die voor mij wel een sapje wilde maken! Dat was lekker!
Ik ben die dag lekker aan het strand gaan zitten, gaan zwemmen, heb een boekje gelezen en heerlijk ontspannen!
Ook die avond ontmoette ik weer leuke mensen, waaronder een Sarah (vrijwilliger), Ilja (fotograaf) en Christina (vrijwilliger). Dezelfde Ghanezen hangen altijd een beetje rond op het strand, dus ook die waren weer van de partij. We hebben toen gekaart en biertjes gedronken! Maar omdat de stroom 'op' was, ofwel niet aanwezig is, maakten we het niet al te laat!
De dag daarna (donderdag) ben ik gaan surfen en gaan zwemmen, urenlang! Dat was ook echt een hele leuke dag! Toen de stroom even terug was moest natuurlijk mijn telefoon worden opgeladen, maar na een uurtje verdween de stroom weer.. 's Avonds hebben we, surprise, weer kaartspelletjes gespeeld en bij een kampvuur gezeten, kortom een prima avond!
Op vrijdag vertrok ik weer terug naar Cape Coast, en volgens iedereen was mijn heenreis echt uitzonderlijk lang, en kon ik prima om 4 uur pas vertrekken. Dat risico wilde ik niet nemen, maar ik heb wel nog heerlijk gezwommen 's ochtends en uitgebreid ontbeten. Toen ik eindelijk in de taxi stapte naar Agona (vanaf waar de trotros vertrokken), viel de uitlaat er halverwege vanaf en bedacht ik me toen ineens dat mijn handdoekje en mijn bikini nog in de zon lagen te drogen. Dus hup, weer terug met de taxi, mijn spullen gehaald, en nog snel snel de trotro's halen. het was natuurlijk alsnog donker toen ik eenmaal in Cape Coast aankwam, maar dat maakte niet uit: mijn studiegenootjes waren inmiddels ook gearriveerd. WE hebben die avond lekker samen gegeten.
Ik kan me niet zo heel goed meer herinneren wat we die zaterdag gedaan hebben, maar dat betekent vast dat we dan lekker ontspannen hebben gezeten! Zondag was ik een beetje ziek van een ei, hebben we naar het 'beach soccer' gekeken (dat is altijd op het strand voor Oasis, waar ik tot die tijd sliep) en daarna zijn we verhuisd, naar het Mighty Victory Hotel.
Ik ben er nog niet over uit of ik het fijn vind om hier te zijn.. Het is een wat luxer hotel, met airco en grote kamers, waardoor het wel makkelijk is om te studeren et cetera, maar aan de andere kant voel ik me erg geïsoleerd van het dagelijks leven. Ik heb natuurlijk in Kenia geleerd om mee te leven, en dit voelt als het totaal tegenovergestelde. Daar tegenin is natuurlijk wel weer te brengen dat we maar 4 weken hebben om onderzoek te doen, en dat het ook belangrijk is dat je af en toe je zelf terug kan trekken om je opdrachten te maken. Kortom, ik ben er nog niet over uit.
Gisteren moesten we een grand tour doen, wat betekent dat we een beetje de stad moesten gaan verkennen gericht op ons onderwerp. Ik heb toen dus vooral gelet op gebouwen, straatnamen etc. die verbonden zijn aan het koloniale verleden. Ik vond dat allemaal nog erg lastig, dus ik heb nog niet zoveel. maar vandaag hebben we een feedback momentje gehad, dus ik ga weer vol goede moed op weg in de verkennende fase!

Sorry allemaal voor de ontzettend lange blog, maar ik dacht jullie willen vast weten wat ik allemaal gedaan heb de afgelopen tijd! :)

Groetjes!

  • 21 April 2015 - 14:51

    Hermijntje:

    Leuke blog! Geniet er vooral van en maak je niet te veel zorgen hè! Voor je het weet is het alweer voorbij. Leeker met de flow meegaan en laat het allemaal maar gebeuren. Veel liefs, je zussie.

  • 21 April 2015 - 16:47

    Eline:

    Saarrie, gelukkig dat uiteindelijk de aantal leuke en fijne dagen nu al in de meerderheid zijn,
    en nu het onderzoek begonnen is zal dat wel zo blijven :)
    Vergeet niet zo af en toe ook nog een beetje te genieten - wat prima kan in zo'n luxe kamer met airco! ;)
    Mis me!! x

  • 21 April 2015 - 21:06

    Wilma:

    Mooi verhaal meis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sarah

Actief sinds 04 Juli 2010
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 36140

Voorgaande reizen:

07 April 2015 - 17 Mei 2015

Ghana - onderzoek

15 September 2010 - 09 Maart 2011

Vrijwilligerswerk in Kisumu

Landen bezocht: